• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
شنبه 26 آبان 1397
کد مطلب : 37765
+
-

راه‌اندازی  تصفیه‌خانه پساب کرج در اوایل 98

این تصفیه‌خانه با هدف تامین آب کشاورزی ماهدشت و شهرک صنعتی اشتهارد  احداث شده است

سولماز مجتهدی|  البرز-خبرنگار:


با توجه به بحران آب و مشکلاتی که در اثر کم‌آبی برای کشاورزی ایجاد شده چاره‌ای نیست جز این‌که بخشی از این صنعت را با بازچرخانی و تصفیه فاضلاب زنده نگه داشت. با این هدف شرکت آبفای البرز تصفیه‌خانه پساب کرج را راه‌اندازی کرد تا با بهره‌برداری از آن تاحدودی نیاز زمین‌های کشاورزی ماهدشت و همچنین شهرک صنعتی اشتهارد تامین شود.
سرپرست معاونت مهندسی و توسعه آبفای البرز با بیان این‌که 280 هزار نفر از کشاورزان ماهدشت زیر پوشش این تصفیه‌خانه قرار دارند، می‌گوید: میزان تولید پساب این تصفیه‌خانه 57 هزار متر‌مکعب در شبانه‌روز است.

«ابوالقاسم رمضانی» می‌افزاید: بهره‌برداری کامل از تصفیه‌خانه با توجه به هزینه و بودجه‌های کنونی با تاخیر مواجه شده است و پیش‌بینی می‌شود اوایل سال آینده به بهره‌برداری برسد.
رمضانی در مورد میزان بهره‌مندی اراضی کشاورزی ماهدشت از تصفیه‌خانه فاضلاب کرج می‌گوید: در مدول اول این طرح، سال گذشته 20 میلیون مترمکعب بر ثانیه به بهره‌برداری رسید که به بخش کشاورزی ماهدشت و شهرک صنعتی اشتهارد تخصیص یافته و به طور کل تقسیم این پساب برعهده آب منطقه‌ای البرز است.

سرپرست معاونت مهندسی و توسعه آبفای البرز با بیان این‌که برای این تصفیه‌خانه تاکنون 100 میلیارد ریال هزینه شده است، می‌گوید: این پساب دارای استانداردهای کشاورزی است و پس از رهاسازی پساب تصفیه‌شده، دیگر در اختیار آب و فاضلاب البرز نیست و آب منطقه‌ای استان متولی آن است.رمضانی با اشاره به این‌که این پساب اکنون به حوض سلطان در جاده قم منتهی می‌شود، می‌افزاید: آب منطقه‌ای متولی اصلی رسیدگی به سهم و واگذاری پساب به کشاورزان است و شرکت آب و فاضلاب امور ساخت و فنی این طرح را برعهده دارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید